Pages

Friday 17 June 2011

Beugels

Haai meiden,
vandaag een Nederlands bericht.
Zoals jullie lezen in de titel, gaat het over beugels.
Ik heb meer dan twee jaar een beugel gehad, eerst buitenboord,
'toen kreeg ik er blokjes bij & moest ik de buitenboord blijven dragen.
Hij is er woensdag uitgegaan, het was echt enorm wennen. het voelde
zo leeg maar het is wel echt heel mooi geworden en dat is ook de rede
waarom zoveel kinderen een beugel moeten, wie mooi wil zijn moet pijn
lijden. Je moet er veel voor doen, dat 'perfecte' uiterlijk. Nee,  niemand is
perfect en dat word je ook niet door allerlei correcties, beugels, foundation,
liposuctie et cetera. Maar stukje bij beetje ga je wel steeds positiever
naar jezelf kijken, en het zelfbeeld is zo belangrijk voor ons, tieners.
In deze post foto's van mij zonder beugel. En tips voor mensen met beugels,
wanneer te dragen en wat te doen bij irritaties en zo.  Natuurlijk kun je dat
ook doen bij je orthodontist of tandarts, of gewoon in informatieboekjes
die je meekrijgt, maar mocht je hier iets aan hebben...

Hope you like it<3
Soms ergerde ik me echt aan die beugel, en ik was steeds zo benieuwd hoe het er nou uitzag als
die beugel weg was. En woensdag kwam het erop aan.. en natuurlijk moest ik iedereen mijn tanden
uitgebreid showen :)
Nu de tips:

- Probeer je buitenboordbeugel vooral 's nachts te dragen, ook al is het normaal, je loopt er toch niet heel mooi bij met zo'n ding om of op je hoofd :)
- Vind uit hoe je het beste slaapt met je buitenboord beugel in, op je voorhoofd kan natuurlijk niet meer, maar de meesten sliepen al nooit zo. het is wennen, maar op een gegeven moment kan op je zij liggen ook.
- Als je wondjes of bultjes krijgt, kun je was in heet water doen, dan wordt het zacht, die kun je tussen
je beugel en het wondje doen.
Om dat te voorkomen kun je je beugel het best gewoon altijd inhouden 's nachts en als je een droge
mond hebt, water drinken.
- Schaam je niet voor je beugel, jíj krijgt later mooie tanden. De mensen die je ermee plagen, zullen jouw gebit straks bewonderen.
- Poets heel goed je tanden en gebruik kleine borsteltjes om tussen je blokjes te komen. Dit is echt belangrijk omdat het anders nooit echt schoon word.
- Ben niet bang dat je uiteindelijk de plekken waar je blokjes hebben gezeten kunt zien, dat ze witter zijn dan de rest. Want dat komt haast niet voor. Ooit iemand gezien die dat heeft? Haha.

Nog even:
een trend die me heel erg opgevallen is;
de bloemetjes. Op blousjes, tasjes, sjaals, schoenen en ook op broeken. Het is overal. Bloemetjesinfasie? :)


Wat vinden jullie? Het is niet een hele nieuwe trend hoor, maar ik vond hem eerst wat onduidelijk. ik zag hem niet zo vaak en vond de meeste prints een beetje oudbollig. :)
Ik heb zelf maar een item in bloemen, dat is een jurkje. En kniekousen trouwens ;)
Get inspired, lots of love.
See you soon <333
Please leave a comment & follow me.

2 comments:

  1. leuke blog!
    ik volg je, wil je mij ook volgen?
    www.jemappellemaria.blogspot.com

    xx

    ReplyDelete
  2. Ewáááá ;

    Wwwoooooh . Cool,Cool .

    Ik ben nu 14 jaar en ben al vele jaartjes aan het
    beugelen .
    Momenteel heb ik een slotjesbeugel en ook een buitenboordbeugel , een nekbeugel . Me buitenboordbeugel zit ik overdag te dragen , op school en in de klas maar ook als ik naar scouting ga .
    Heel veel kinderen en pubers ziijn aan 't beugelen om vet-coole tanden te krijgen .
    Van mijn klas heeft bijna iedereen 'n beugel , een jongen bij me in de klas heeft ook 'n buitenboordbeugel , hij heeft dan 'n petjesbeugel .

    Beugelen is vet-cool .

    ReplyDelete

THANKS