Pages

Wednesday 7 September 2011

weer eens een (Nederlands) modepost.

HI GIRLS,
toen ik een paar uur geleden naar huis fietste (van school) regende het, en niet zo'n beetje ook. Ik had een panty aan en die was echt doorweekt. Weet je, in de regen, op een gegeven moment maakt het niet meer uit dat je nat word, dan ben je al doorweekt dus rijd je lekker door plassen en dat voelt best goed eigenlijk. Herkennen jullie het gevoel?
Nu even ter zake :)

Ik wou vandaag wat schrijven over een grote wens van een fashionista en/of modeblogger, namelijk;
een kast vol designerkleren, dure schoenen, dure tassen, en natuurlijk allemaal heel mooi.
Niemand zou dat afslaan, dat durf ik te wedden. Maar waar is het eigenlijk allemaal goed voor? Vroeg ik me laatst af. Ik lees altijd het volkskrant magazine (weet niet of iemand van juullie het kent) die krijg je bij de Volkskrant. Het laatste nummer was een modenummer, en er stonden mensen in die wat vertelden over hun stijl. En ja, ze hadden állemaal minimaal 3 designertassen en een kast vol mooie kleren.
Op dat moment, toen ik het las, dacht ik: waauuuw. Vooral omdat ze er op de foto's ook zo mooi uitzagen, en eerlijk is eerlijk, sommige van die tassen zíjn ook echt mooi en van goede kwaliteit. Maar onze portomonnee staat het gewoon niet toe (sommige meiden die dit lezen misschien wel..)
Dus ik besefte me dat dit helemaal niet normaal is, een normaal meisje heeft misschien twee tassen van echt leer en verder leuke  maar goedkope tassen (van de grote budgetketens zoals H&M, zara, vero moda enz..) En dat is toch fijn? Daar hebben we eigenlijk toch gewoon genoeg aan? Ja, zul je als eerste misschien zeggen. Maar je zult er toch over blijven dromen. Waarom? Mijn antwoord is: het gaat om het merk, het gaat om de designer, het gaat om wie je draagt. Dat merk is voor ons zo belangrijk, niemand geeft het graag toe, maar het is eigenlijk een feit. Want wie vind het niet geweldig als onze vriendinnen zwijmelen bij onze tas van Chanel of Prada. Wie vind het niet heerlijk om te laten zien dat je een designertas hebt.
Maar ergens is het arrogantie, laten zien dat jij iets duurders hebt dan anderen, of iets mooiers of beters. En ik wil jullie laten weten (omdat ik nu zelf tot dat inzicht ben gekomen) dat we dit allemaal moeten vermijden, hoe jaloersmakend het ook is. Al die beroemde blogs van meiden uit de grote shopsteden, Londen, Parijs, New York enz.. die allemaal zoveel volgers hebben en er zo leuk uitzien, misschien denk je dat het door die perfecte designeritems komt, maar wij weten wel beter: stijl kun je ook hebben zonder zoveel geld

even wat vergelijkingen:



Coco Chanel
benieuwd naar de rest?

DKNY

 Burberry
nepBurberry

Nee, die laatste nepburberry is niet de mooiste en die eerste twee tassen hebben ook wel verschillen, maar ze zijn toch alle vier best wel mooi. (Ik vind persoonlijk die burberry's heel lelijk maar toch.) Het is alleen om aan te geven dat er zoveel mooie iets goedkopere tassen en schoenen en kleding bestaat op de wereld dat niet duur hoeft te zijn!
Als ik een keer een heeeeleee mooie tas tegenkom wil ik er best even voor sparen, maar 5 designertassen zal ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit krijgen en ik zit er echt niet mee. En al zou ik het geld hebben denk ik echt dat ik het aan iets anders zou uitgeven. Er bestaan wel belangrijkere dingen op de wereld toch? Ook al is fashion en alles daaromheen wel heeeeel leuk ;)

Binnenkort weer een outfit post  van mezelf, helaas heb ik niet zoveel inspiratie daarvoor. Hopelijk ga ik dat in de herfstvakantie opdoen, want ik ga waarschijnlijk van vrijdag tot maandag dan naar Venetië (ZO MOOI)

Enjoy life girls,
Mell.

1 comment:

  1. i found your blog a little bit boring.
    i'm sorry.
    xx

    ReplyDelete

THANKS