Pages

Saturday 16 July 2011

zomervakantie & tips tegen verveling

Haii everyone,
alweer een tijdje geleden dat ik een post heb geplaatst. Je blog bijhouden is best wel moeilijk, er zijn ook maar weinig of geen bloggers die echt elke dag iets posten. Helaas lukt het bij mij soms niet eens een post in de week te plaatsen.
Het is vakantie, de dagen gaan tien keer langzamer dan normaal waardoor je juist veel meer kan doen, en dan gaat het toch weer snel. Ik ben al een paar dagen niet op de computer geweest, ben druk bezig met mijn verhaal/boek en heb voor posts niet echt inspiratie. Ook nu niet, hoewel ik toch een post schrijf. Haha.
Voor everyone die deze blog nog niet kent: http://www.fashionableandme.blogspot.com/ moet hem nu toch echt gaan leren kennen. Het is een superleuke blog, je krijgt best wel veel inspiratie voor outfits en buys. Zij post wel echt vaak en maakt supermooie foto's. (Volgens mij maakt ze ze niet állemaal zelf maar de meesten wel.) Wie een blog heeft die ik nog niet ken, post even een reactie met je blog zodat ik hem kan bekijken. Heb jij ook snel weer een volger meer ;).
Omdat het voor de meesten al vakantie is, en voor anderen volgende week of misschien iets later, leek het me gepast wat anti-verveeltips te geven. Ik heb zelf niet heel veel ervaring met verveling, soms moet ik wel even bedenken wat ik ga doen en dan doe ik iets onbelangrijks. Maar dat is juist het gene waar je tijd voor hebt in de vakantie.

- Zorg dat je altijd een of twee ongelezen boeken hebt, lezen is echt goed tegen verveling. Voor de mensen die niet van lezen houden, probeer het toch eens! En ook strips of fashionbooks doen het goed ;)
- Verander kleine dingen aan je kamer, van moodboards/collages maken tot kussens en van je kastje schilderen tot de inrichting totaal veranderen.
- Schrijf gedichten, hou een dagboek bij of schrijf korte verhalen. Als je een heel goed idee hebt voor een verhaal kun je daar ook een langer verhaal van maken. Bedenk niet alles van te voren maar laat je ook verrassen door je eigen fantasie.
- Ook knutselen is een simpele optie, vraag je moeder of ze je leert naaien, breien, haken enz. Je kunt ook handleidingen kopen of lenen bij de bieb. Schilderen kan ook leuk zijn, voel je vrij, het hoeft niet meteen een meesterwerk te worden.
- Schoolspullen pimpen. Voor het nieuwe jaar heb je natuurlijk weer schoolspullen nodig. Als je je erg verveeld kun je er ook voor kiezen om een basic agenda of andere schoolspullen te kopen zodat je die lekker kan bekladderen, beplakken enz. Zo heb je wat te doen en heb jij een unieke agenda volgend jaar!
- Als je geld hebt is het leuk om een stuk of drie tijdschriften te kopen, (kunnen woontijdschriften, modetijdschriften, glossy's enz. zijn), iets lekkers erbij en je bent zeker drie middagen zoet. In een tijdschrift staat heel veel, en je kunt alles weer opnieuw lezen en bekijken. Als je het geld even niet hebt kun je je kamer/huis doorspitten naar oude tijdschriften. Kunnen ook hele leuke dingen bij zitten!
- Ga lekker sporten. Even een eindje joggen door het park of bos, of een balletje slaan op het tennisveld verfrist je en geeft je nieuwe energie. Zo krijg je misschien ideeën die je anders nooit had. Ook een eind fietsen is een optie, je kunt alleen gaan of samen met je oma, moeder of vriendin. Als je even tijd nodig hebt om na te denken of dingen van je af te zetten is alleen wel zo fijn.
- Klusjes doen voor je ouders of buren kan ook een goed tijdverdrijf zijn, misschien heb je zelfs kans om wat te verdienen!
- Heb je iemand in de straat met kleine kinderen of familieleden? Vraag of je bij ze mag oppassen. Goed bijverdienen en ook nog eens leuk. Zorg wel dat je wat te doen hebt als de kinderen naar bed zijn.

Nog wat kleine opties:
- Ruim je kamer op
- Spreek met vriendinnen af als ze er zijn
- Sorteer al je kleren

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Ik denk dat ik snel weer een fashionpost doe (en dan weer in English)
Enjoy your life!
Mell

No comments:

Post a Comment

THANKS