Pages

Saturday 2 July 2011

Diary 2

Haii,
een hele lieve goeie vriendin van mij heeft sinds kort (gisteren) ook een blog.
De link is: http://www.evaswattie.wordpress.com/.
Het is zeker de moeite waard even te kijken.
Maar ik heb ook een idee van haar blog gepikt, zij had namelijk oude schriften
gevonden waar ze gedichten in schreef, daarvan zet ze er nu steeds een paar
op haar blog. ik vond het zo'n leuk idee! en aangezien ik ook schrijf kan ik
het ook goed gebruiken. Ik schrijf veel dingen door elkaar, columns,
korte verhalen, lange verhale, gedichten en gewoon wat krabbels.
Ik heb nu een lang portret-achtigiets van mezelf, dat ik er op ga zetten.
Zouden jullie willen laten weten wat jullie er van vinden? Is het leuk om te lezen
of hebben jullie liever alleen maar altijd foto's van mijn outfit? Nou goed, als het mij
bevalt blijf ik er zeker mee door gaan ;)
Hier het eerst geplaatste schrijfstuk van mij; en ik verzeker je; het is door mij geschreven.
Voor wie het niet gelooft wil ik best moeite doen en er een foto van maken en die posten ;)
: Gedicht;

dromen volgen me,
dag en nacht.
wat bezield de,
fluit en zacht.
ik kijk maar zie niet,
zie niet wat ik dacht te zien,
het is anders dan het was.
het is wel goed,
misschien.
geen herinnering aan hoe
het ging,
geen denken aan de tijd,
want alle dingen, zijn soms de heimwee van de spijt.
ik stop met staren,
voel het gaan.
'zal hier nu altijd,
zonder jou moeten bestaan.

Gedicht;
'
Laat me,
laat me gaan.
Kan niet
hier blijven staan.
Het gaat niet om jou,
draait ook niet om mij.
Het is gewoon,
de dingen gaan voorbij.
Kan wel blijven denken
aan hoe het was.
wou gewoon weten,
geef eindelijk eens gas.
gas aan het leven,
gas aan de lol.
het was niet vervelend,
ik zat gewoon vol.
vol van intensie,
en van geluk.
ik heb iets nodig,
waar ik een stempel op druk.
het gaat niet om leven,
ook niet om dood.
het gaat om de waarheid,
dat dit is verkloot.
laten we weggaan,
tot heel ver.
dan is het gedaan,
dan begint het echte leven pas.


8 Juni 2011
Het leven door mijn ogen.

Ik leef nu het kan, heb altijd mijn eigen ding gedaan, mijn weg genomen. Ik weet wat ik wil en laat me daarbij niet in de weg staan. Toch leer ik elke dag van alles en iedereen om me heen en probeer ik niet alleen mezelf verder te helpen, maar ook een ander.
Ik wil mezelf voldoening geven, maar accepteer dat niet elke dag opbrengst geeft, ik ben een levensgenieter. Doe niet aan dieet, eet wel gezond en gun mezelf rust en ontspanning.
Mensen kunnen wat ik vind niet overstrijden en ik luister alleen naar mensen waar ik het mee eens ben.
Ik ben een vegetariër en strijd voor het mensen- en dierenleven. Samen leven we op de  aarde, de wereld is van ons samen, daar geloof ik heilig in,.
Ik werk hard om mijn doelen te bereiken, maar niet té. Moet alles op een rijtje hebben en problemen los ik zo snel mogelijk op. Ik kan me ongelofelijk druk maken om dingen, maar kan me er net zo goed bij neerleggen en verdergaan met het leven en de dingen die ik heb.
Ik lees veel en maak me geen onnodige zorgen over geld- en bijzaken. Soms koop ik te veel of iets onzinnigs, dat hoort bij het leven, denk ik dan. Ik heb een goed besef van de wereld, maar het is me tegelijkertijd totaal onbekend. Ik kan momentenlang filosoferen en denken aan het leven en de dood.
Ben niet ongelukkig, ook niet altijd gelukkig. Ik vind het moeilijk dat te herkennen en hou me er ook niet echt mee bezig.
Ik sta open voor alles en ben niet bang voor verandering. Maar ik merk wel meteen of het goed zit of niet, en ben in het laatste geval ook zo snel mogelijk weg.
Nee, mensen maken mij niet kapot en ik evenmin een ander. Ik heb uit de hand gelopen hobby's, maar vind dat eerder grappig dan zielig. Maak geen drama's van kleine dingen en zadel daar ook geen anderen mee op. Ja, iedereeen heeft z'n eigen stuk leven en het andere stuk deel je met alles dat bestaat.
Of ik geloof in een perfect mens? Nee. In een vredige wereld? Absoluut. Of ik geloof in een goede toekomst? Natuurlijk. Of ik geloof in mezelf? Ja.
Ik heb tientallen hobby's, verveel me weinig en houd vriendinschappen bij me, ik koester liefde en waardevolle herinneringen.
Een leven na de dood sluit ik niet uit, de hemel en de hel wel. Ik doe niet aan bijgeloof, vind dat kinderachtig gedoe. Ik heb vrede met de bijbel, Koran en dat soort zaken, maar sluit me er niet bij aan. Nee, ik ben liever een onbeschreven persoon.
Mijn interesses zijn ver te zoeken maar toch altijd dichtbij. Ik erger me wel aan mensen, maar veel hoort gewoon bij het bestaan.
Ik voel me schoon na verzorging, maar niet vies zonder. Ben niet vies van mensen in het algemeen, dat vind ik nostalgisch*. Maar sorteer liever soort bij soort.
Roken is niet mijn idealistische levenswens, drinken zeker ook niet te veel. Ik verheug graag op wat er komt, geschiedenis is niet mijn ding. Ik herinner me weinig van jaren terug, dat is meer een illusie*.
Woorden kunnne we ontzettend fascineren, net zoals dieren en personen. Ik denk graag met inhoud, maar ben tegelijkertijd simpelweg oppervlakkig. Ik leef in rollen, van plek naar plek, dat is juist het vermaak. Zo kan ik meerdere ''ik's'' tegelijk zijn, maar ben toch samen mezelf. Ik heb niet zo zeer een tik, meer verslavingen en ergernissen. Ik neem het leven serieus, sommige dingen zijn nou eenmaal onaangenaam. Ik leef altijd met alles mee, mijn grootste angst is pijn.
Kleur is een levensmiddel, net als denken en doen.
Impulsen zijn menselijk, het zijn momentopnames die je niet kunt ontlopen. Het leven kan ingewikkeld zijn, maar zo vat ik het niet op.

1 comment:

  1. Die gedichtennnnn! Wauuuw meisje zoveel talent heb je ook! En super leuk dat je me gelinkt hebt (:

    Ennehhh bij het volgende artikel dat ik post ga ik ook even wat zeggen over dat wij een keertje samen iets gaan doen, iets met foto's en mode en een filmpje! :) Heb echt al zin om 't te maken liefie.

    xxxx kusje

    ReplyDelete

THANKS