Pages

Monday 30 July 2012

#51 fall-trends

HI!
vandaag zet ik drie trends op een rijtje die we het najaar voorbij zullen zien komen. Zoals jullie misschien gemerkt hebben heb ik een hele lange tijd niet gepost, dat kwam ten eerste omdat ik weinig inspiratie had (inspiratie komt bij mij altijd met vlagen) en ten tweede omdat ik vier weken op vakantie ben geweest en daarvoor nogal weinig tijd had omdat we het op school nog even heerlijk druk kregen voor we onze rustdaagjes verdienden.

Trend #1 Oversized
Bij o.a. Chloé, Balenciaga, Céline, Isabel Marant & Diane von Furstenberg was de afgelopen periode deze trend al te spotten op de catwalk. Het ideaalbeeld van broodmager zijn wordt hiermee de grond ingedrukt.

Image
Isabel Marant, met een stoere oversized jas

Image
Chloé, ook met een oversized jas. Ondanks de maat is de kleur en het materiaal nog steeds het vrouwelijke dat we bij Chloé gewend zijn.
Image
Céline, vier verschillende ontwerpen allemaal rond dezelfde trend.

Trend #2 Bont
Ikzelf ben een vegetariër en nogal ‘tegen’ bont, toch kan bont heel mooi gedragen worden. O.a.
Mulberry, Fendi, Rodarte & Nina Ricci hebben deze trend op de catwalk gevormd.

Image
Mulberry, die zelfs een hond mee de catwalk opnam. Is dat niet een beetje tegenstrijdig?
Image
Nina Ricci, een mooie – hier niet te zien maar ook – oversized bontjas.
Image
Fendi maakt optimaal gebrui van het concept ‘bont’ en maakte deze jurk helemaal van, inderdaad, bont.
Image
Rodarte, een sexy jurk van leer en schapenwol.

Trend #3 Print
Waarschijnlijk is deze trend jullie ook al opgevallen aangezien deze trend ook deze zomer al naar voren is gekomen. Een overload aan dessins, zijn jullie er fan van? O.a. Prada, Miu Miu, Louis Vuitton, DKNY & Derek Lam zijn er al mee verschenen.

Image
Prada, een broek en een colbert met dezelfde print. Ik zie mijzelf er niet in lopen, maar de trend is duidelijk!
Image
Miu Miu, een mooie print en ook de oversized trend komt hier naar voren, te zien aan de flatterende kledingstukken.
Image
DKNY, met een vrolijk jurkje.
Image
Derek Lam, een zakelijke outfit met een mooie print en diepe hals. In combinatie met hakken is het toch nog vrouwelijk.

Zijn jullie fan van deze trends? En hoe vertalen jullie zulke trends - die in designerkleren naar buiten komen - om in jullie eigen budget?
Ik ben van trend #1 zeker fan (oversized), vooral in de herfst hou ik van heerlijk slobberige truien en jurkjes. Trend #2 komt er bij mij niet in (bont), bovendien is het verschrikkelijk duur, al komt de H&M waarschijnlijk aan met nepbont. Van trend #3 ben ik ook groot fan! Alleen naar mijn mening is het meer een trend voor de zomer..

Bedankt voor het lezen & tot de volgende post!
X

No comments:

Post a Comment

THANKS